Команда «МАЗ-СПОРТавто» завоювала «срібло» на ювілейному марафоні «Дакар-2018». Екіпаж під керуванням Сергія В’язовича посів друге місце в загальному заліку гонки, що стало для білорусів кращим результатом в історії.

Остання спецділянка довжиною 120 км, як і очікувалося, не піднісла сюрпризів. Незважаючи на перешкоди, гонщики пройшли маршрут відносно спокійно і без пригод. Чи не ризикував і Сергій В’язович, який показав в 14-му заїзді восьмий час. Найшвидшим на етапі виявився Тон ван Генугтен на Iveco, який випередив білорусів на 7 хвилин. На дев’ятій сходинці фінішував Олександр Василевський з відставанням в 12 хвилин, а 13-м прийшов Олексій Вишневський, поступившись 15 хвилин. За результатами всієї гонки Сергій В’язович зайняв почесне друге місце. Чемпіоном марафону став Едуард Ніколаєв з команди «КАМАЗ-майстер», який випередив МАЗовскій екіпаж на 3 години 57 хвилин. Замкнув першу трійку росіянин Айрат Мардеев, що відстав від білорусів майже на півтори години. Позаду найшвидшого МАЗа фінішували казахський пілот Артур Ардавичус, чех Мартін Мацик, японець Терухіто Сугавара і інші гонщики. При цьому близько половини екіпажів зійшли з гонки.

Олександр Василевський завершив ралі на 12-му місці, програвши переможцю 26 годин. Рядком нижче закінчив гонку Олексій Вишневський, який відстав на 41 годину. Останні етапи екіпажі їхали практично один за одним і тим самим допомагали один одному. «Ювілейний« Дакар »виявився найскладнішим ралі-рейдом за останні роки. Такої кількості піщаних ділянок, дюн і інших перешкод екіпажу не зустрічали ні на одній гонці в світі. Після досить слабкого торішнього ралі гонщикам підготували випробування, які мало хто не очікував. При цьому МАЗи показали себе з кращого боку, витримуючи жахливі навантаження. «Гонка була складною від першого етапу до останнього. Незважаючи на всі складнощі, нам вдалося фінішувати в числі лідерів. Зізнаюся чесно: і МАЗу, і КАМАЗу хотілося, щоб на подіумі були одні слов’яни. На щастя, нам це вдалося, – зазначив керівник «МАЗ-СПОРТавто» Сергій В’язович. – Крім того, ми показали всім миру, що Мінський автозавод випускає одні з кращих автомобілів в світі. Білоруські вантажівки показали себе як швидкі, надійні і невибагливі. Коли інші ламалися і не справлялися, МАЗи впевнено долали найскладніші траси ».

Білоруси їхали в трійці лідерів ралі-рейду, починаючи з третього етапу. Що цікаво, тоді ж МАЗ Сергій В’язович впав з п’ятиметрової дюни і перекинувся на бік. Однак той, хто йде слідом Олексій Вишневський вже через 10 хвилин поставив вантажівку на колеса. На восьмому етапі МАЗовскій екіпаж зіткнувся з іншою проблемою – його засмоктало в бруд, але на допомогу прийшов КамАЗ Антона Шибалова. У наступному заїзді вже білоруси допомагали росіянам, коли у тих загорілася вантажівка. Найбільше в ролі «рятівника» відзначився Олексій Вишневський, який тільки за один етап допоміг відразу трьом екіпажам. Білоруські гонщики брали участь в ралі-рейді «Дакар» в сьомий раз. Основною метою було увійти в число найсильніших екіпажів, чого і вдалося досягти. Марафон в цьому році пройшов по території трьох країн – Перу, Болівії та Аргентини. Протяжність тільки швидкісних ділянок склала близько 3,5 тис. Км, причому більша частина маршруту проходила по піщаних трасах з великими дюнами.